מהם פרומונים

יום ד׳ יולי 18 1 דקת קריאה

מהם פרומונים?


המילה פרומון מורכבת משתי מילים ביוונית: "פראין" שפירושה מעבר ו-"הורמון" שפירושה "גירוי". פרומונים הם מולקולות, הורמונים או כימיקלים חסרי ריח הנישאים באוויר. הם מיוצרים בגוף וגורמים לשינויים בתגובות הגופניות ובהתנהגות של החברים לאותו זן, כמו התפתחות אישיותית, משיכה מינית או אגרסיביות. אחת העובדות המעניינות ביותר היא שהפרומונים הם מולקולות שמזוהות באופן בלתי מודע על ידי ה-VNO ("איבר יעקובסון") הממוקם בחלל קטן בתוך האף. מידע זה מועבר להיפותלמוס השולט ברגשות ובשאר הפעולות האחרות.



פרומונים אינם ריחות אלא סימנים המשוגרים בצורת ריח גוף אישי. סימנים אלו משפיעים על פעילות המוח של החברים לאותו זן ויוצרים משיכה שעוקפת לחלוטין את פעולות המוח הגבוה ויוצרת תגובה אינסטינקטיבית לגמרי. הפרשת הפרומון בגוף תורמת ליצירת המשיכה הרבה יותר ממה שהיה נהוג לחשוב והיא גם סימן לאיכות תפקודה של המערכת החיסונית. אדם הנחשף לפרומונים אנושיים חש באינסטינקטים מסוימים אך אינו מבין מדוע - זהו "מדע הפרומונים".

הצלחת הפרומונים נצפתה כבר בתוכניות טלוויזיה רבות בין השאר ברשתות-CNN, ABC ובתוכניות כגון 20/20. קיומם של הפרומונים הוא עובדה שהוכחה באופן נחרץ במחקרים רבים. עלונים רפואיים, MTV, עיתונים ועשרות מגזינים עוסקים בהרחבה בנושא זה. 

Jacob Moscovitch
Jacob Moscovitch



גם ב News

מדע האיורוודה והשפעותיו על הפסקת עישון.

יום ד׳ יולי 18 2 דקת קריאה

שמי ד' ואני כבר לא מעשן טבק

יום ד׳ יולי 18 2 דקת קריאה

איך מפסיקים לעשן בקלות | ביגארט

יום א׳ יוני 18 2 דקת קריאה